مقدمه:

برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک، ساین یک وسیله مهم تبلیغات وجود یک شرکت می باشد. با این حال، ساین هایی هستند که تنها برای نمایش عمومی نیستند. ساین ها همچنین نقش کمک به ارباب رجوع در شرکت و کمک به کارمندان شرکت در اخطار دادن برای جاهای خطرناک و مکان های ورود ممنوع را دارا می باشند.

این راهنما برای ارایه حقایقی که شما برای ارزیابی و انتخاب ساین برای تجارت خود نیاز دارید طراحی شده است.

انواع ساین:

ساین ها می توانند برای استفاده های داخلی و خارجی طراحی شوند.

عموما ساین های خارجی برای مقاصد بازاریابی ؛ تبلیغات و یا برای راهنمایی مراجعه کنندگان استفاده می شوند. که می توان آنها را روی سقف ها؛ دیوارها؛ سایبان ها؛ ایستاده کنار ساختمان ها؛ بصورت بنر ها آویزان و یا حتی چسبیده روی بدنه های اتوبوسها و کامیون ها دید.

ساین های داخلی عموما از سقف آویزان و یا به دیوارها چسبیده می شوند. این ساین ها معمولا در قسمت پذیرش و یا برای راهنمایی مراجعه کنندگان استفاده می شوند.

مواد اولیه ساین ها:

مواد اولیه زیادی وجود دارد که شرکت ها می توانند برای تولید ساین های خود از آنها استفاده کنند. سازندگان ساین عموما ملزومات را به دو قسمت حروف چینی و مواد بستر تجزیه می کنند. ملزومات حروف چینی شامل فلزات؛ چوب؛ پلاستیک و فوم کور ها هستند. هم چنین می تواند حکاکی هم بشود. خریداران هم چنین تنوع انتخاب در مواد بستر هم دارند.  که شامل فلز؛ آلومینیوم و ... میباشد (در اینجا ببینید). برای سفارش ساین خود از جنس آن نیز مطمئن شوید زیرا که هر نوع مصرف جنس خاصی را نیاز دارد .

طراحی ساین:

خریداران می بایست یک سری فاکتور مهم را در درست کردن یک ساین ماندگار و تاثیر گذار مد نظر قرار بدهند. ابتدا به میانگین فاصله بازدید کنندگان از ساین توجه کنند. بعلاوه فاکتورهایی مانند ارتفاع ساین، نور پردازی و حتی زمان روز که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد!!

هم چنین در مورد ساییدگی و پوسیدگی ساین ها هم باید نهایت توجه را به عمل بیاورند. و مطمئن شوید که مواد اولیه مناسب در ساخت آن استفاده شده است. ساین های با جنس نامناسب را نه تنها شرایط جوی بلکه حمل و نقل نامناسب هم خراب می کند.

 

انتخاب شرکت مناسب سازنده ساین:

شرکتی را انتخاب کنید که نه تنها تنوع در مواد اولیه را در اختیار شما قرار می دهد بلکه به کیفیت بالای آن نیز اهمیت میدهد. برخی شرکت ها پروژه های ساین خود را در دسته بندی های معین قرار میدهند. بطور مثال اگر شما پروژه را برای بیمارستان می خواهید, شرکت از قسمت طرح های از پیش تعیین شده بیمارستانی نمونه ارایه دهد.(ببینید) هم چنین به توانایی شرکت تولید کننده در نو آوری , مواد اولیه, طرح های خلاقانه و ... توجه کنید. نمونه کارهای شرکت, کاتالوگ ها و... را نیز مطالعه کنید.

نکـــــات ویژه:

در صورت نیاز جای به روز رسانی برای ساین ها بگذارید!

اگر احتیاج به تغییر ساین ها در طی زمان دارید به دنبال شرکت یا طرحی باشید که امکان تغییر و به روز رسانی ساین را به شما بدهد. در بسیاری از موارد این نوع ساین ها می توانند به سادگی و توسط خود کارمندان تغییر کند. و این در آینده هزینه بسیار کمتری هم برای شرکت شما دارد.

ساین های از پیش درست شده را نیز مد نظر قرار بدهید!

اگر چه ساین ها بصورت متنوع و برای شرکت شما طراحی می شوند اما برخی ساین های مشترک مثل سیگار ممنوع و ورود ممنوع و... را می توان از ساین های از پیش درست شده تهیه کرد.

شرکت های نو آور را انتخاب کنید!

همیشه نو آوری و به روز بودن در ساین و تبلیغات حرف اول را میزند. پس برای سودآوری بیشتر و دید بهتر مشتری به شما سعی در به روز بودن داشته باشید.