مسیریاب می تواند به عنوان یک حل کننده مشکلات فضایی (محیطی) تعریف شود.
به شما یاد می دهد که شما در کجای محیط یا ساختمان قرار دارید متوجه خواهید شد که محل مورد نظر شما دقیقا کجا قرار گرفته است و هم چنین کمک می کند که به راحتی مسیر دست یابی به محل مورد نظرتان را شناسایی کنید.
یک مسیر یاب دقیق (عالی) به شما شاخص های کاربردی زیادی را ارائه میدهد مثلا شما کجا قرار گرفته اید ویا چگونگی رسیدن به مقصد را برای شما بیان میکند. 

مشکلات مسیر یاب زمانی آشکار میشود که نتواند به کاربر مسیر را به آسانی معرفی و او را هدایت کند.در سیستم های مسیریابی ضعیف کاربر اطلاعات کافی را برای اینکه بداند در کجا قرار دارد و چگونه به محل مورد نظر میتواند راه یابد را قرار نمیدهد.
سیستم های مسیر یاب ضعیف باعث هدر رفتن زمان و سرمایه می شوند به عبارت ساده تر از بین بردن زمان واتلاف وقت کاربران برای یافتن مسیر و همچنین زیان مالی ناشی از تولید و نصب آن در محیط مورد نظر .
هنگامی که در محیطی از مسیریاب های ضعیف بهره برده میشود باعث سردرگمی کاربران و گیجی آنها در نحوه پیدا کردن محل مورد نظرشان میشوند وبرعکس اگر در محیطی از یک مسیریاب قوی استفاده شود باعث به وجود آمدن یک تجربه لذت بخش از یافتن مسیر در کاربران میشود.
شرکت نگاران ساین (اینفوپلاس) برای اجرا و نصب بهترین مسیریاب در محل کار یا محیط مورد نظر شما ،به شما کاربران عزیز کمک خواهد کرد تا ساختمان و محیط فعالیت خود را با برجسته ترین و جامع ترین سیستم های مسیریابی تجهیز کرده و برای رفاه حال کاربران ومشتریان خود بهترین خدمات مسیریابی را به آنها ارائه دهید.
 
 
اصول موثر در طراحی مسیر یاب:
در اینجا ابتدا به صورت عنوان تمامی اصول معرفی شده و سپس هر اصل به صورت مفصل توضیح داده خواهد شد.
1.ایجاد یک نقشه منحصر به فرد برای هر محل که با دیگر محل ها متمایز باشد
2.استفاده از علائم که گرایش به صف و مکان های به یاد ماندنی دارند
3.ایجاد بهترین الگوهای ساختاری
4.ایجاد مناطق با طراحی کاراکترهای بصری متفاوت
5.به کاربر اجازه ندهیم که چندین انتخاب برای یک مسیر را داشته باشد
6.استفاده از نقشه کلی برای پیدا کردن دید کلی کاربر از مسیر
7.تولید علائم ونشانه های بصری کاربردی برای هدایت سریع کاربر برای یافتن مسیر مورد نظر
8.استفاده از خطوط برای نمایش مسیر پیش رو