یک عکس به تنهایی اطلاعات بسیار زیادی را در مدت زمان کوتاهی به مخاطب می رساند به این علت که ما یک عکس را بطور کامل در مدت زمان بسیار کوتاهی می بینیم و پیغام آن را مشاهده می کنیم در حالیکه شنیدن و خواندن یک مطلب که برای رساندن همان منظور درست شده است زمان بیشتری را برای انتقال همان پیام به مخاطب نیاز دارد.
مطالعات اخیر نشان داد که تصاویر از مارک ها موجب واکنش های عقیدتی هم می شود. دکتر کالورت کشف کردند که زمانی که مردم تصاویر مرتبط با مارک های قوی آی پاد، هارلی دیویدسون، فراری ، و... را می دیدند، درمغز خود همان الگوهای دقیق مانند زمانی که آنها تصاویر مذهبی مشاهده شده می کنند ثبت می کنند.